Prodej tištěných časopisů klesá, zákazníci si zvykají na digitální

22.11.2014

Prodej tištěných časopisů začal mít v poslední době určité znatelné poklesy. Vysvětlení je jednoduché. Zákazníci se hrnou do digitální oblasti.

Dle dostupných údajů například v USA klesl jejich prodej v prvním pololetí roku 2014 o 12% oproti předchozímu roku. Co se týče předplatného, údaje ukazují 1,8% poklesu čtenosti. Vlna digitalizace samozřejmě zasáhla i Česko. Konkrétně v první polovině letošního roku se jedná o pokles o 5%. Čtenost je v současné době nejnižší u časopisů pro mládež, sportovní časopisy, ale i tituly zabývajících se kutilstvím nebo životním stylem mužů.

Navzdory vlně digitalizace existují i časopisy u kterých čtenost neklesá, v určitých případech naopak stoupá. Vysokou čtenost si stále zachovávají společenské tituly, nezbytné je také zmínit časopisy životního stylu pro ženy a v neposlední řadě programovací časopisy. 

Autor: Barbora Netopilová

Zdroj: Mediaguru