Martin Urmann má za úkol vymyslet slogan, který by prodal jakékoli zboží. Vědom si nesmyslnosti takového úkolu, chytí se toho, co mu první přijde do cesty: Jan Nepomucký, a v souvislosti s jeho kultem tvorba stavitele Santiniho, který po Čechách postavil množství originálních sakrálních staveb ve stylu gotizujícího baroka. Při jeho hledání mu pomáhá hrdina předchozí autorovy knihy, kunsthistorik Roman Rops (čímž je zejména stylová, ale i tematická návaznost obou knih zdůrazněna). Tak před námi vyrůstá komplikovaná konstrukce příběhu, v němž jsme svědky velkého odhalení "šifry mistra Santiniho". Autor vybudoval podobenství o hledání ideálu uprostřed konzumní, bezobsažné moderní společnosti ze směsi temného, napínavého a krvavého příběhu s výsostně intelektuálním tématem. V ději hrají roli i různé významy slova "jazyk": od ostatků jazyka Jana Nepomuckého přes jazyky, vyřezávané z úst četných mrtvol, po "jazyk" symboliky mystických významů plné barokní architektury.
Pokud jste nenašli všechny informace v popisu produktu, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme s výběrem.
Komentovat produkty smějí pouze registrovaní uživatelé.
Komentáře
Produkt nemá žádné komentáře.